اولین نکته‌ای که باید برای متولیان امر حائز اهمیت باشد این است که توجه داشته باشند که معلم بی نشاط و بی طراوت می‌تواند نسلی بی‌نشاط و بی‌طراوت بوجود آورد و لذا تفاوت عمده در جدی گرفتن و جدی نگرفتن این مسئله در آموزش و پرورش است و موردی که باید درصدر توجهات قرار گیرد این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد.
اهمیت نشاط معلم به نقش و تاثیر معلم در تربیت نسل آینده و ضرورت نشاط و شادابی در امر تعلیم و تربیت است. معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و مسئله ای که باید در مرکز توجه و برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد، این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد.
شادی در روان­شناسی، در حوزه «انگیزش و هیجان» بررسی، تحلیل و تعریف می‌شود. در تعریف «شادی» از دیدگاه روان‌شناختی باید گفت وقتی انسان به رضایتمندی و کامیابی و ی نیازهایش دست می‌یابد، احساس و هیجانی در وی ایجاد می­شود که از آن به خوشحالی، شادی و خرسندی تعبیر و تعریف شده است. چگونگی ظهور آن نیز به عوامل متعددی وابسته است که فرهنگ، تربیت، ملیت، مذهب و عوامل اجتماعی از آن جمله هستند.
نشاط معلم مانند دیگر مسائل تحت تاثیر عوامل متعددی است که در صورت تجمیع این عوامل این نشاط شکل می گیرد و می تواند موجبات جلوگیری از پیری معلم را فراهم کند. به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عوامل پیرشدن روحیه معلمان عبارتند از:
 بی انگیزگی و نبود مشوق های کافی برای ایجاد انگیزه در معلمانعدم شایسته سالاری  در آموزش و پرورشناعدالتی های اداری و تبعیض هانداشتن امنیت مالینبود برنامه برای ارتقا سطح علمی ، دینی و اخلاقی معلمانعدم استفاده از تجارب همکاران بازنشسته و ایجاد نا امیدی در معلمانحجم کاری بالای معلمانپایین آمدن وجهه و شان معلمیحجم بالای دانش آموزان در کلاسنداشتن علاقه و انگیزه به شغل معلمینبود زمینه برای ظهور و بهره گیری از خلاقیت معلمانکمبود امکانات و تجهیزات در مدارسناراحتی های جسمی و روانی معلمانبه روز نبودن معلمبی برنامه گی معلمان در سه ماه تعطیلات تابستانمطلوب و دل پسند نبودن خروجی آموزش و پرورشنیتی معلمان از وضع موجودکم توجهی خانواده ها و اولیاء دانش آموزان  به تحصیل و تربیت فرزندانسختی کار معلمیلحاظ نشدن ملاکهای لازم برای گزینش معلم در بدو استخدامضعف ایمان و اعتقاد قلبی و روحیه جهادیگرایش به فرهنگ غربی و دنباله روی از سبک زندگی غیر اسلامینظام آموزشی کهنه و نبود برنامه برای تغییر و نوآوری در آنبی انگیزگی دانش آموزان و احساس هدر رفتن زحمات در معلمداشتن شغل دوم که با روحیه معلمی سازگار نیستکم توجهی جامعه به تعلیم و تربیت و شغل معلمی و قدر شناسی نکردن از زحمات آنهاکم رنگ شدن نقش تربیتی معلم با ظهور و بروز عوامل حقیقی و مجازی فرهنگ ساز
آنچه بیان شد نقطه نظرات همکاران بود که به نظر می رسد عوامل واردی است و جا دارد مورد توجه همه مسئولان و دست
- افزایش امکانات رفاهی برای معلمان
- تقویت برنامه های ورزشی و تفریحی و فرهنگی
- توجه ویژه به بهداشت روانی و سلامتی جسمانی معلمان معلم ,نشاط ,عوامل ,برنامه ,تربیت ,معلمان ,باید برای ,پیری معلم ,داشته باشد ,کشور داشته ,نشاط معلم ,برنامه جامع، مستمر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز اجناس فوق العاده کمی نیز به فکر سلامتی باشیم . تناسب اندام یوگا سلامت هیپنوتیزم موضوعات حقوقی پندار کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. پرسش مهر 19 مدلینگ asman